Regulamin projektu

UWAGA! Warunkiem uczestnictwa jest zapoznanie się z REGULAMINEM KONKURSU
i zastosowanie się do podanych w nim wytycznych.

REGULAMIN UCZESTNICTWA
w 2. edycji projektu „WIELKIE PIĘKNO”

I. Informacje ogólne

  1. Organizatorem interdyscyplinarnego projektu pn. „Wielkie Piękno” (zwanego dalej „Projektem”) jest Urząd Dzielnicy Bielany m. st. Warszawy. 
  2. Realizatorem Projektu jest Fundacja DAR Sztuki z siedzibą w przy ul. Podleśnej 38/43 w Warszawie (kod pocztowy: 01-673) (zwana dalej „Fundacją”, Fundacja oraz Urząd Dzielnicy Bielany m. st. Warszawy będą dalej zwane łącznie „Organizatorami”).
  3. Projekt odbędzie się w dniach 6.09 – 5.12.2024 roku w Warszawie.
  4. Projekt skierowany jest do:
    – młodzieży i młodych dorosłych w wieku 15 – 19 lat mieszkających lub uczęszczających do szkół na terenie Dzielnicy Bielany w Warszawie
    – dorosłych: rodziców, opiekunów i nauczycieli mieszkających lub nauczających w szkołach na terenie Dzielnicy Bielany w Warszawie.
  5. Projekt obejmuje realizację cyklu warsztatów artystycznych i rozwojowych dla młodzieży oraz warsztatów rozwojowych dla dorosłych. 
  6. Efektem Projektu będą: spektakl teatralny (jako efekt warsztatów teatralnych), wystawa prac plastycznych (jako efekt warsztatów malarskich) oraz film dokumentalny (jako efekt warsztatów filmowych).
  7. Daty i miejsca w których odbędą się warsztaty, spotkania oraz wydarzenia zaplanowane w ramach Projektu, znajdują się w harmonogramie Projektu na stronie internetowej Projektu. Uczestnicy zostaną poinformowani o dokładnym adresie i opisie poszczególnych spotkań i wydarzeń w ramach Projektu, co najmniej na trzy dni przez datą wydarzenia/spotkania, drogą mailową oraz poprzez social media Fundacji.
  8. Celem projektu jest wsparcie, wzmocnienie i inspiracja poprzez sztukę i rozwój, w ramach przeciwdziałania depresji i próbom samobójczym wśród młodzieży i młodych dorosłych.
  9. Projekt finansowany jest przez Urząd Dzielnicy Bielany m. st. Warszawy oraz firmę Matexi Polska – Witamy w okolicy.
  10. Liczba miejsc jest ograniczona.
  11. Udział w Projekcie jest bezpłatny i całkowicie dobrowolny.

II. Rejestracja

  1. Rejestracja uczestnictwa w Projekcie odbywa się do wyczerpania miejsc i prowadzona jest wyłącznie drogą elektroniczną, w drodze przesyłania zgłoszeń na adres e-mail: wielkiepiekno@darsztuki.pl. 
    Fundacja zastrzega możliwość rejestracji nowych Uczestników w trakcie trwania Projektu, 
    w przypadku niewyczerpania limitu miejsc.
  2. Zgłoszenie do Projektu następuje poprzez wysłanie wiadomości e-mail, która będzie zawierała następujące informacje:
    1) Imię i nazwisko:
    2) Miejsce zamieszkania (dzielnica):
    3) Wiek (dotyczy tylko MŁODZIEŻY):
    4) Adres szkoły / placówki edukacyjnej (dotyczy tylko MŁODZIEŻY):
    5) Dane kontaktowe (adres e-mail i numer telefonu) uczestnika
    6) Krótkie uzasadnienie chęci udziału w Projekcie
    7) Zgłaszam swój udział w projekcie do (zaznacz gwiazdką):
    a) części rozwojowej dla MŁODZIEŻY –
    b) części artystycznej dla MŁODZIEŻY –
    c) części rozwojowej dla RODZICÓW/OPIEKUNÓW/NAUCZYCIELI –
    8) Najbardziej w projekcie interesują mnie (zaznacz gwiazdką – *):
    a) warsztaty teatralne –
    b) warsztaty filmowe –
    c) warsztaty malarskie –
    d) warsztaty rozwojowe –
    9) Gdybyś miał(a) przedstawić się nam jednym zdaniem, jak ono by brzmiało?
  3. W przypadku osób niepełnoletnich, w zgłoszeniu należy zawrzeć także telefon kontaktowy 
    i adres e-mail rodzica / opiekuna prawnego oraz zgodę podpisaną przez rodzica / opiekuna prawnego na udział uczestnika w Projekcie. Formularz zgody rodziców stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu. Należy go wydrukować, podpisać i przesłać skan na e-mailem razem ze zgłoszeniem.
  4. Ze względu na ważny społecznie cel projektu, warunkiem udziału młodzieży w warsztatach artystycznych jest zgłoszenie udziału przynajmniej w dwóch warsztatach rozwojowych.
  5. Rejestracja uczestnictwa w Projekcie zostanie zakończona wcześniej, w przypadku wyczerpania limitu miejsc. Fundacja zastrzega możliwość odrzucenia rejestracji uczestnictwa, w przypadku zgłoszeń zawierających znamiona spamu, zgłoszeń powtórzonych lub zgłoszeń osób, które nie spełniają kryteriów określonych niniejszym regulaminie.
  6. O wynikach rekrutacji Fundacja poinformuje wszystkie kandydujące osoby zarówno przyjęte, jak
     i nieprzyjęte – drogą elektroniczną najpóźniej w terminie trzech dni od daty zakończenia Rejestracji.
  7. Decyzje Fundacji dotyczące wyboru uczestników są ostateczne. 
  8. Kandydaci, którzy nie zostaną przyjęci do programu, trafią na listę rezerwową.

III. Zasady udziału 

  1. Warunkiem udziału w Projekcie jest zaakceptowanie niniejszego Regulaminu.
  2. Udział osób niepełnoletnich w Projekcie jest możliwy po przedstawieniu pisemnej zgody opiekuna prawnego, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
  3. Wstęp na działania prowadzone w ramach Projektu mają wyłącznie Uczestnicy Projektu 
    i Prowadzący. Na Galę Finałową Projektu wstęp mają także zaproszeni goście.
  4. W trakcie działań przeprowadzanych w ramach Projektu, obowiązuje zakaz korzystania z sieci oraz sprzętów elektronicznych (własnych bądź cudzych) takich jak telefony, komputery, smartwatche itp.  (za wyjątkiem przerw ustalonych z prowadzącymi).
  5. Fundacja zastrzega możliwość wyproszenia z przestrzeni wykorzystywanych na organizację Projektu wszelkich osób, niebędących jego Uczestnikami.
  6. Fundacja zastrzega możliwość wyproszenia Uczestnika z działań przeprowadzonych w ramach Projektu, bądź odsunięcie go od możliwości udziału w Projekcie, w przypadku gdy:
    1) dojdzie do naruszenia obowiązujących przepisów prawa;
    2) Uczestnik będzie zakłócał przebieg działań;
    3) Uczestnik będzie pod wpływem alkoholu lub substancji odurzających;
    4) Uczestnik nie będzie traktował innych osób współuczestniczących z szacunkiem 
    i poszanowaniem godności;
    5) ze strony uczestnika wystąpią zachowania takie jak: przemoc fizyczna, psychiczna, emocjonalna, zawstydzanie, szykanowanie;
    6) Uczestnik będzie łamał przepisy niniejszego Regulaminu oraz Regulaminów właściciela przestrzeni warsztatowych, artystycznych itp. w których będą odbywać się warsztaty i spotkania organizowane w ramach Projektu.
  7. Uczestnik ma prawo do umieszczania w social mediach materiałów będących relacjami z Projektu
    oznaczając przy tym Fundację i Organizatora Projektu, z zastrzeżeniem, że nie może w nich występować niecenzuralność, przemoc, czy jakiekolwiek treści dyskryminujące ze względu na płeć, rasę, pochodzenie etniczne, światopogląd, narodowość, religię, wyznanie, czy szkalujące imię Fundacji, Organizatora lub prowadzących.
  8. W trakcie działań w Projekcie obowiązuje całkowity zakaz nagrywania bez wiedzy i zgody Uczestników, prowadzących oraz Fundacji.
  9. Uczestnik wyraża zgodę na udostępnianie wizerunku w ramach dokumentacji fotograficznej 
    i filmowej Projektu, w materiałach promocyjnych Organizatorów oraz na stronie internetowej 
    i mediach społecznościowych Organizatorów, w celu informacji i promocji przeprowadzonych działań. 
  10. Uczestnik zobowiązuje się do przestrzegania zasad bezpieczeństwa (BHP, ppoż itd.) w miejscu organizacji Projektu.
  11. Uczestnik ponosi odpowiedzialność za wyrządzone przez siebie szkody. 
  12. Fundacja nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy Uczestników.

IV. Prawa autorskie

1. Zgłoszenie udziału w projekcie jest jednoznaczne z wyrażeniem przez Uczestnika zgody na przeniesienie na Fundację przysługujących mu majątkowych praw autorskich do utworów, które powstaną w ramach Projektu (dalej „Utwory”) jako efekt warsztatów artystycznych, w których zgłosił swój udział. 

2. Przeniesienie praw autorskich nastąpi w drodze umowy zawartej pomiędzy Uczestnikiem a Fundacją i będzie obejmować prawo do nieograniczonego terytorialnie i czasowo korzystania i rozporządzania Utworami, również w zakresie poszczególnych ich fragmentów, w kraju i za granicą, na wszystkich znanych w chwili zawarcia niniejszej Umowy polach eksploatacji określonych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

3. W przypadku osób niepełnoletnich, oświadczenie woli Uczestnika wyrażone w umowie, o której mowa w Punkcie 31, powinna zostać potwierdzone przez rodzica / opiekuna prawnego.

V. Przetwarzanie danych osobowych i ochrona wizerunku 

  1. Administratorem danych osobowych jest Fundacja. 
  2. W celu przeprowadzenia Projektu, Fundacja przetwarza następujące dane osobowe wszystkich osób zgłaszających się do udziału w Projekcie: imiona, nazwiska, datę urodzenia i miejsce zamieszkania, 
  3. e-mail, dane placówki edukacyjnej i rodziców / opiekunów prawnych. Fundacja przetwarza ww. dane w stopniu niezbędnym do przeprowadzenia zapisów i organizacji warsztatów, spotkań i wydarzeń 
  4. w ramach Projektu oraz na podstawie prawnie usprawiedliwionego interesu, jakim jest sprawozdanie z Projektu. 
  5. Zgłaszając udział w Projekcie, uczestnik potwierdza, że wyraża zgodę na wszystkie zasady zawarte w Regulaminie oraz na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby Projektu.
  6. Do zgromadzonych danych dostęp ma Fundacja i Organizator oraz osoby prowadzące poszczególne warsztaty (w zakresie ograniczonym do imienia i nazwiska).

VI. Postanowienia końcowe 

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 12 sierpnia 2024 roku.
  2. Regulamin dostępny jest na stronie www.wielkiepiekno.darsztuki.pl.
  3. W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy prawa polskiego.
  4. Fundacja zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu i programu Projektu w każdym czasie, lub zakończenia rejestracji bez podania przyczyny. Zmiany Regulaminu będą dostępne na stronie www.wielkiepiekno.darsztuki.pl.

Załączniki:
Załącznik nr 1 – Zgoda rodzica / opiekuna prawnego na udział dziecka w projekcie ,,Wielkie Piękno’’.


ZGODA 
rodzica / opiekuna prawnego na udział dziecka w projekcie

(wymagane podpisanie i dostarczenie zgody w przypadku Uczestników poniżej 18 roku życia)

I.  Dane rodzica / opiekuna prawnego:

  1. Imię i nazwisko …………………………………………………………………………………………………………………….
  2. Adres e-mail: ……………………………………………………………………………………………………………………….
  3. Telefon: ………………………………………………………………………………………………………………………………

II. Wyrażam zgodę̨ na udział mojego dziecka:………………………………………………………………………….. (imię i nazwisko), PESEL: …….………………………………… w 2. edycji projektu „WIELKIE PIĘKNO”, realizowanego w 2024 r. przez Fundację DAR Sztuki (dalej: „Fundacja”) na zlecenie Urzędu Dzielnicy Bielany m. st. Warszawy (dalej „Projekt”).

III. Wyrażam zgodę̨ na przetwarzanie przez Fundację danych osobowych mojego dziecka w celach wynikających z organizacji Projektu zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

IV. Wyrażam zgodę̨ na zamieszczenie danych osobowych mojego dziecka (imię̨ i nazwisko, wiek) na stronach internetowych i portalach społecznościowych Fundacji, w publikacjach dotyczących Projektu.

V. Wyrażam zgodę na bezpośredni kontakt z moim dzieckiem na numer tel.:………………………………………… oraz adres e-mail:…………………………………………………….w celach związanych z realizacją Projektu (informowanie o kwestiach organizacyjnych lub zmianach w harmonogramie, ustalanie terminów prób 
i spotkań itp.).

VI. Wyrażam zgodę / nie wyrażam zgody* (niewłaściwe skreślić) na samodzielny powrót mojego dziecka do domu po warsztatach i wydarzeniach realizowanych w ramach Projektu. Jednocześnie oświadczam, że biorę pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo mojego dziecka po zakończonych zajęciach zgodnie z harmonogramem Projektu.

VII. Ponadto wyrażam zgodę̨ na:

a) udostępnianie przez Fundację wizerunku mojego dziecka w ramach dokumentacji fotograficznej
i filmowej Projektu, w materiałach promocyjnych Organizatorów oraz na stronie internetowej
i mediach społecznościowych Organizatorów, w celu informacji i promocji przeprowadzonych działań.

b) wielokrotne, nieodpłatne i nieograniczone w czasie publikowanie stworzonego przez moje dziecko dzieła, powstałego podczas warsztatów artystycznych, w materiałach promocyjnych związanych z Projektem, w publikacji okolicznościowej, na stronach internetowych i profilach, w portalach społecznościowych Organizatorów oraz w innych formach utrwaleń́. 

VIII. Jednocześnie oświadczam, że zostałem/am poinformowany/a o tym, że:

1. Administratorem danych mojego dziecka i moich jest Fundacja DAR Sztuki z siedzibą w Warszawie, ul. Podleśna 38/43, 01-673 Warszawa.
2. Dane uczestników Projektu będą̨ przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji Projektu, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych (dalej „RODO”). Dane osobowe będą̨ przechowywane przez okres realizacji Projektu, jego promocji i podsumowania na stronach internetowych i mediach społecznościowych Fundacji oraz przez okres wynikający z przepisów prawa. 
3. Mam prawo dostępu do treści danych mojego dziecka i moich, ich sprostowania, usunięcia, przenoszenia lub ograniczenia ich przetwarzania. 
4. Jeśli uznam, że przetwarzając dane osobowe mojego dziecka lub moje, naruszono przepisy RODO, mam prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 
5. Podanie przeze mnie danych osobowych moich i mojego dziecka jest dobrowolne, przy czym niezbędne dla udziału dziecka w Projekcie.

IX. Oświadczam też, że zapoznałam/em się̨ i akceptuję wszystkie warunki przewidziane w regulaminie Projektu. 

…………………………………………… 

Czytelny podpis rodzica/opiekuna prawnego